småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Det var den sömnen det...

Publicerad 2015-06-09 10:09:00 i Allmänt,

Bild från IKEA
 
Jag tänkte ta upp vikten av bra sängar till barnen.
Bra sängar, anpassade till föräldrarna alltså.
 
Ofta räcker det med en ribbotten i barnens sängar. De är inte tyngre än att en skumgummimadrass täcker deras behov.
Men då glömmer man något viktigt!
Förr eller senare kommer DU att sova i den där smala sängen med en ribbotten och en alldeles för tunn madrass för att din stackars rygg ska få någon vila.
 
I nat vaknade jag av att lillebror skriker panikslaget efter mig. Jag rusar in i hans sovrum för att få veta att han drömt en mardröm om jättebin! Så pass att han vägrar sova ensam!
I det läget har jag två val. Jag kan ta med honom in i vårt sovrum med vetskapen att maken som ska upp och jobba knappast kommer få sova mycket. Eller så kan jag lägga mig hos lillebror med vetskapen om att jag inte kommer får sova mycket.
 
Skillnaden är att jag är arbetslös och inte har något annat planerat än att lämna barnen på skolan medans maken arbetar... Alltså stannar jag hos lillebror så får någon av oss lite sömn i alla fall.
 
Slutsats: Den ende som sovit bra i natt är lillebror!!!
 
Jag har legat på en planka och maken fick ändå problem att somna om.
 
Så nu har min önskelista utökats med en BRA säng med resårmadrass åt lillebror. Eller ännu hellre att han inte drömmer fler mardrömmar.
 
Inget av det lär förverkligas i den närmsta framtiden så vi får hoppas att han kan somna om nästa gång.
 
Nu ska jag gå och ta en siesta innan barnen ska hämtas.
 
 
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela