småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Ju fler desto lugnar?

Publicerad 2014-05-14 18:55:19 i Allmänt,

Märkligt vad lugnt det blir här hemma när barnen har med kompis hem. Det borde rimligtvis vara livligare när det är fler barn under samma tak men det finns en magisk gräns som säger att rätt antal barn tar hand om sig själva utan konflikter. Fler eller färre så blir det konflikter småbråk eller bara tråkigt med den eviga visan "Det finns inget att göra. Det är tråååkigt." etc. Mycket beror nog också på att det inte är brorsa man leker med.

Sak samma. Jag tänker njuta av lugnet så länge det varar jag.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela