småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Stubbar

Publicerad 2014-06-07 12:32:57 i Allmänt,

Stubbar här.
Stubbar där.
Stubbar här och där...
 
Om man som vi tar bort alla STORA träd på tomten och har jättestubbar kvar, typ i storleken som hela familjen får plats på samtidigt, då tar man hem nån som stubbfräser.
 
Problem löst.
Stubbar borta.
Sedlar flaxar ur plånboken, som alltid...
 
Två år sedan så börjar gräsklipparen låta märkligt.
Varför?
För att helt plätsligt är inte alla stubbar helt borta. 
Har stubben krupit upp?
Har marken sjunkit?
Har den allti varit där men vi missat den varje gång vi klippt gräset?
 
Livets mysterier.
 
Slutsatsen?
Gräsklipparen på service för en massa hundralappar.
Och den låter fortfarande konstigt efteråt.
Känns inte lika bra att ha blivit av med alla tusenlappar stubbfräsningen kostade.
Vi får försöka gräva fram stubben och såga, spetta, eller gud vet vad tills vi får bort mer av den så den hamnar under jordnivå igen.
 
Det är spännande att bo i villa minsann.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela