småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Vart tog lönen vägen!!!

Publicerad 2012-11-26 11:13:59 i Allmänt,

Jo det var ju 25:e igår redan. När jag jobbade fick jag alltid slantarna före helgen om 25: var lördag eller söndag. Nu går jag ju på lönegaranti och tänkte att den kanske kom efter då, som makens - han är ju statligt anställd.
Kollar kontot när jag vaknar - INGA SLANTAR!!!
Jag har ju en del utgifter med bilar och hus. Mat och kläder till barnen och så... Räcker inte riktigt med makens lön, behöver mina slantar med liksom... 
Sista chansen imorgon, då är det 27:e och så måste kosingen komma, det är ju en lönedag det med så jag väntar tills imorgon innan jag får panik och börjar jag folk och pengar!
Stackars konkursförvaltaren om jag inte får några pengar den här månaden heller... Fick inga förra månaden för att jag klev på garantin efter sjukskrivningen för sent. Så den här månaden behöver jag minst sagt pengarna
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela