småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Inspirerad eller sötsugen.

Publicerad 2012-11-13 22:32:57 i Allmänt,

Zappar runt bland bloggar, eller surfar kanske man säger hi hi. Mitt nya intresse är bak/godis bloggar som t ex bakerella.com och bakverk och fikastunder. Det ser så smarrigt ut! Jag bara vill baka en massa jag med, sedan om jag kommer få till så söta kreationer vet jag inte, men övning ger färdighet :-). Cakepops skulle jag hemskt gärna testa att göra men jag får inte tag på "candymelt" i Sverige, hittar massor i USA men ingen butik som fraktar till Sverige. Ska leta vidare i England, där fraktar de till Svedala men det är dyrt. Jag får dela frakt med en väninna eller två. Sugar paste är lättare att få tag på. Finns på hobby butiker numera, en ny webshop är Plinglinns creative corner. Billigare än många andra, visserligen nystartad men seriös. 
 
Största problemet är att det blir så mycket sötsaker här hemma om jag sätter igång, snåltarmen i mig säger att man måste kunna äta upp alltihop också. Cakepops kan jag i och för sig sälja på julmarknader framöver så det är väl en bra tid att börja prova nu. Ska nog prova cakepops här i veckan, doppar i vit choklad i brist på annat och hittar på nån dekor till. Smaskens!
 
Har en himla värk nu när jag tränat och det kommer nog inte bli något bullbak den närmsta tiden så det här känns som ett bra alternativ. Bara jag pallar med pepparkaksbak med killarna så är jag nöjd, resten av julgottan behöver ju inte bearbetas för hand lika mycket.
 
 
 
 
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela