småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

badkruka

Publicerad 2011-07-06 15:27:12 i Allmänt,

Jag är en badkruka. Lika bra att bara erkänna. Jag vill ha varmt vatten, inte svalt eller ens småljummet. Riktigt uppvärmt är min melodi. Med andra ord så är det ett tag sedan jag badade. Nu är det sommar (sägs det...) igen och barnen vill båda. Det vill inte mamma. I måndags på simskolan var vi i simhallen och inte på utebadet. Då fick jag för mig att jag skulle minsann inhandlade nya badkläder och bada med barnen. Det gick över när jag kom på att simhallen är stängd under sommaren och det är utebadet som gäller. Jag kommer få så lov att båda med barnen i år. De vill verkligen och jag klarat inte av att säga nej hur länge som helst. Bara att hoppas på riktig värme ett tag så jag inte får frostskador av att doppar mig. Dessutom måste jag hitta badkläder. Vart kan man hitta såna som man kan ha offentligt utan att besöka kirurgen först?
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela