småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Treårstrots

Publicerad 2010-09-21 11:12:27 i Allmänt,






Såååå tjurigt i morse.
Det är så man håller på att gå åt.
Och inte var det femåringen som bråkade heller, det brukar ju vara vi som är på kollisions kurs.
Nä, det var lillkillen, han som alltid hänger med på allt och är så goo. Han som aldrig protesterar...
Kan det vara treårstrotsen tro?
Det är ju dags för den, om den nu kommer.

Han vägrade klä på sig.
Han vägrade byta blöja.
Han gnällgrät i en halvtimme och sedan hela vägen till dagmamman. Sa att han hade ont i huvudet. Tro jag det som han gnällde, det hade varit märkligt om han inte haft ont i huvudet efter allt skrik, gråt och gnäll.

Oj,oj vilken kamp. Han är tjurigast av alla när han sätter den sidan till, som tur är så är det inte särskillt ofta.
Men gissa om jag kommer att må dåligt om det visar sig att han håller på att bli sjuk...

">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela