småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Om att må dåligt

Publicerad 2010-10-15 09:12:20 i Allmänt,


Idag mår jag inte alls bra.
Det har jag inte gjort på flera dagar nu. Lillkillen kräktes i onsdags och jag mådde nog illa redan innan. Just nu kallsvettas jag av smärtor i magtrakten, så skoj...

Det värsta är inte bara att jag mår illa. Det är nästan lika illa om inte värre att jag har ångest över att sjukanmäla mig. Det är alltid en hemsk känsla att ringa bossen och säga att man är sjuk. Det känns som att skolka - oavsett hur dålig jag är.

Nu är det inte alls säkert att det är magflunsa för mig, det är nästan troligare att det är magkatarr eller magsår. Samma symptom bara liiiite skillnad i allvar. Så jag har varit i kontakt med värdcentralen. Där fick jag samma hjälp som vanligt. Ingen alls.

Sedan stod jag på mig och till slut så trollade de fram en tid. Men inte förrän nästa torsdag. Däremot skulle de be doktorn ringa in ett recept så jag får lite lindring för magen innan dess.

Nu ska jag bara få bossen att förstå att jag är sjuk. Att jag inte kommer under helgen och det utan att han fräser åt mig eller får mig att känna mig ännu sämre än jag redan gör... En omöjlig uppgift med andra ord.

Nu ska jag vila och försöka slappna av, stressa ner och se om det hjälper alls...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela