småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Oj, vilken tid det tar

Publicerad 2010-11-05 08:55:52 i Allmänt,



Målaren har hållit på sedan i måndags och är inte klar än!
Visst, det är rätt mycket vinklar och speciallösningar i kök/hall och det är en trapp i vardagsrummet som gör att det blir en väldans hög vägg att tapetsera, men ändå.
Jag trodde aldrig att det skulle ta mer än fyra dagar och nu är han inte säker på att han blir klar denna vecka...
Och han är proffs.
Hur skulle det då blivit om vi gjort det själva???

Säkert skulle vi varit klara redan.
Och lika säkert skulle det inte blivit lika bra.
Då hade det nog varit som på bilden och tapeterna hade varit fastspikade istället för limmade.
Åtminstonde om man ska gå efter den mängd förarbete som målaren lagt ner. Vi skulle aldrig gjort lika mycket grundjobb. Mest för att vi inte skulle fattat att det behövdes...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela