småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Vilken morgon

Publicerad 2010-01-20 10:55:22 i Allmänt,

Storebror som älskar att vara hos sin dagmamma vill aldrig gå dit.
Jag vet att det låter märkligt men så är det.
Hur jag vet att han tycker om att vara där?
Om det är svårt att få dit honom så är det snudd på omöjligt att få hem honom.

I morse ville han absolut ha med sig en leksak.
Det är inte tillåtet!
Vi har kommit överens med dagmamman att barnen inte ska ha med egna leksaker eftersom det så lätt blir bråk om dessa. När de är hos henne får de leka med de saker som finns där.
En väldigt sund och bra regel.
Den gör att man aldrig behöver fundera på om favvo leksaken blivit kvar där och man behöver heller inte oroa sig över att fel saker kommit med hem.
Jättebra.
Enkelt.
Smidigt.
Men inte i morse.

Storebror vet mycket väl att regeln säger att han inte får ta med sig leksaker.
Men det spelade ingen roll.
Han kom fram till att vi skulle kompromissa. Det vill säga - Han skulle ha sin vilja igenom!
När jag sa nej för miljonte gången så fick jag minsann veta att om inte jag kompromissar så får inte jag bo kvar här.

Så nu är frågan, ska jag packa eller inte.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela