småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Tack för den då, televerket...

Publicerad 2010-01-02 23:45:43 i Allmänt,

Vi slog på stort.
Köpte oss en inspelningsbar digitalbox.
Band upp oss hos telia digital tv tills nästa istid, ungefär.
Frid och fröjd.
Dans på små moln och rosor i mängder.

Nej inte riktigt.
Men boxen kom lagom till lucia och 1800 kr kändes som att det var värt det hela.
Att kunna se på en kanal och spela in på en annan.
Som med alla leverantörer.

Men nu funkar det ju inte riktigt så.
Televerket - telia - same shit diffrent name, har ju alltid gjort saker på sitt eget lilla vis...

Jag satt på inspelning av programmet jag ville se och skulle glatt byta kanal så maken också skulle bli lika nöjd som jag.
Skit boxen strejkar.
"för att kunna byta kanal måste inspelningen avbrytas"
Det är vad som skrivs över hela rutan.
Jag blir helt försåeligt vansinnig över detta.
Maken håller låg profil och tycker att man kan ju höra vad som hänt med telia.

Idag har jag talat med kundtjänst som talat med supporten som ringt mig.
Kundtjänst menar att det inte ska vara några problem.
Självklart ska jag kunna spela in på en kanal och titta på en annan.
Varför skulle jag annars lägga ut 1800kr på något som en video från 80-90-talen kunde klara lika bra???
Supporten säger att det går minsann inte.
Jag har ju bara ADSL, man måste minsann ha FIBER för att få vara med och leka.

Jag brinner av och de får prata med varandra istället.

Summa sumarum.
Vi får en packsedel till skitboxen och ett brutet avtal om förlängning.
Så nu funderar vi som bäst på HUR irriterade vi är över detta.
Problemet att bara kunna nyttja en kanal i taget kvarstår.
Önskan om ändring på detta finns.

Frågan är om vi ska byta leverantör och få som vi vill eller inte.
Övriga leverantörer känns som att de har ett sämre utbud. Telia har liksom hela kitet...
Avtalet ska gå ut till våren så vi får väl fundera en stund till...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela