småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Nattbloggning

Publicerad 2010-01-18 01:23:01 i Allmänt,

Jobb och födelsedagsfiranden...

Jag har jobbat idag och min pappa fyller år imorgon.
Jämt dessutom.
Hela 60, gubben blir gammal!
Idag kom han på att ringa mig för att höra om vi kunde komma i eftermiddag/kväll istället för imorgon. Han vill uppvakta svågern imorgon som har mage att fylla år samma dag, 65 - RIKTIGT gammalt. Klar att han vill få känna sig lite ung och så...
Vilken framförhållning.
Jag sa ifrån med tanke på att jag inte skulle vara hemma förrän efter 18 och med andra ord inte vara hos honom förrän runt 19. Lite måste man ju tänka på barnen och att det är måndag i morgon.
Efter det pratade jag med min lillebror som fick mig på lite andra tankar. Det vore ju skoj om jag också kunde vara med när gubben fick sin födelsedags present.
Alltså bestämde jag mig för att åka ensam.
Man är ju vuxen och kan själv och så...

Kommer hem och meddelar maken att jag åker ensam så blir inte han och barnen lidande och drabbade av det sena varslet och morfar blir uppvaktad ändå. Istället för att vi ska åka dit på tisdag som ensamma uppvaktande när han redan fått presenten.

Efter lite (läs mycket) velande så kommer maken fram till att då måste jag ju åka själv och det är ju inte bra, mycket bättre att han är med än att jag far iväg på mörka vintervägar alldeles ensam, tänk om det händer något. Och jag skulle ju ut på landet minsann.

Alltså packar vi trots allt in ungarna i bilen och far iväg.
Pappa blev inte så lite förvånad att se oss, men mycket lyckat blev det.
Alla barnen sprang runt som små vildar i sockerchocks hysteri. Alldeles för sent för dem allihop.
Men de slocknade som små ljus de små när de äntligen kom hem;-).

Mycket god smörgåstårta och smarrig polkagristårta också!
Väldans bra avslut på veckan!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela