småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

SOL!!!

Publicerad 2010-02-07 17:20:52 i Allmänt,

Tänka sig, solen sken idag.
Nära "nollan" ute och inte ett moln i sikte.
Det var så man ville dra till fjälls...

Idag har vi haft mini kalas för storebror. Bonusgreabben har varit här den här helgen och han kan ju inte vara med och fira nästa helg.

Sedan har självklart killarna varit ute och lekt i snöhögen. Den är ju som ett berg för småttingarna.

Dagens skräck har varit lillebrors näsblod!
Vi satt och fikade och helt plötsligt, utan vidare, började det blöda i hans lilla näsa. REJÄLT!
I med blodstillande vadd fort som bara den, men han blödde igenom så det droppade från den.
Bytte till ny vadd och höll tummarna.
Det avtog efter en stund, precis när jag började fundera på om vi var tvungna att åka in med honom till sjukhuset.
Det är ju så, något som verkar banalt och enkelt kan förorsaka värsta paniken och vara grund till ett akut besök och kanski inläggning.
Åker vi in blir han med största sannolikhet inlagd. Om inte annat så för att läkarna inte känner till sjukdomen tillräckligt väl och inte vågar riskera något.
Tryggt men smöjobbigt om man själv inte tror det är nödvändigt...

Imorgon är det dags för blodprov så vi får se vad det visar.
Han har legat högt i värden och det gjorde att vi inte kände behov av att åka in med honom trots att han spontanblödde!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela