småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Onsdag

Publicerad 2009-09-02 10:26:08 i Allmänt,

Idag är jag hemma och vabbar. Inte helt ovanligt. Jag har varit hemma med lillebror mån-ons så gott som hela året nu. Det har regnat och är fortfarande gråmulet, vilket som vanligt gett mig en huvudvärk man talar tyst om...
Storebror är hos dagmamman och leker efter en mindre bra start på dagen.
Vi har gått igenom handlig och konsekvens här hemma. Det hade som vanligt att göra med vilka kläder storebror skulle ha på sig och hur de ska sitta
Inte min idé!

Dagen är fyllt av borde och måste!
Mindre skoj, men vissa dar är sådana. Det är bara att gilla läget.
Tvätt ska vikas och hängas.
Sedan ska jag nog köra en maskin också.
Hela veckans tvätt ligger fortfarande i påsar så det måste plockas in. Man blir ju aldrig klar...
Disken växer med samma takt även idag.
Köksbordet börjar bli överfullt. Jag fattar inte vart alla saker kommer ifrån!
Borde bädda rent i vår säng också. När jag ändå håller på med tvätt menar jag.
Sedan kommer vi till dagens höjd punkt. - NOT!
Barnen ska duscha! Brrrr. Storebror går väl an. Han förstår vad jag säger och kan själv hjälpa till så det inte känns så otäckt för honom att tvätta håret.
Lillebror är det en helt annan visa med.
Vatten tortyr - det är väl det närmaste beskrivning jag kan ge.
Han skriker från han inser att han ska duscha tills han är torr igen. Med äkta skräck och fasa. Det spelar ingen roll vad jag gör. Jag har till och med satt mig på golvet i duschen med honom i knät utan att det hjälpt. Han är som fastklistrad vid mig och helt omöjlig att dusca utan att jag blir blötare än honom. Borde egentligen ha hörselskydd på mig också.

Efter den pärsen är det dags att åka på födelsedagsfika.
Om det inte blir inställt. Man vet aldrig med tanke på hur den här veckan har varit.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela