småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Lördags mys!

Publicerad 2009-09-13 08:08:19 i Allmänt,

En tecknad Disneyfilm och en STOR skål med godis.
Jag, maken och alla tre killarna bänkade framför tv:n.

...

Så långt hann jag skriva igår kväll om lördagens mys kvöll.
Maken hade gått utpp för att natta alla tre killarna och jag tog en snabbis vid datorn.
Sedan bröt det loss.

Maken ropar på mig, en aning uppgivet och med en underton av panik i rösten.
Jag skyndar mig upp och inser att det verkligen krävs lite panik.
Lillebror har kräkts!
I min säng!
Massor!

PANIK!!!

En kille i sin säng.
En kille färdig på toaletten.
En lillebror med kräka ÖVERALLT!
Han måste bara duscha - vlílket innebär att alla inom 10 mils radie blir i akut behov av hörselskydd...
Alla sängkläder måste bort medans madrassen har en chans att överleva.

Så var man igång med multi taskning igen!

Bort med lakanen.
Kräka i en hög och det som går att rädda i en annan.
Ta reda på barnet på toaletten och snabb borsta tänderna.
Jaga lillebror som gör allt för att undkomma duschen.
In i duschen med honom och sedan byta kläder, mina kläder blev blötare än lillebror.

Vart maken är under tiden.
Han torkar kräka i hela sovrumet, min hjälte!

Lillebror var upp tills vi gick och la oss.
Ville inte ens vila utan var glad som en lärka utan att verka sjuk eller ens illamående...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela