småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Frustrerande

Publicerad 2009-09-27 19:45:52 i Allmänt,

Att inte riktigt räcka till.

Jag har som bekant jobbat. Gör det många helger. Jag tycker alltid att jag borde hinna med att träffa barnen när jag jobbar helg. Jag slutar ju "tidigt" då. Redan kl 17:15. Men ändå hinner jag aldrig med som jag tänkt. Som idag. Maken och barnen hämtade mig på jobbet och vi åkte och lämnade av bonusgrabben hos hans mamma. Sedan tog jag en snabb sväng in på ica. När vi kom hel och jag tittade på kockan var den nästan 19. Det är inte direkt tidigt om man säger så.
Nu nattar maken barnen och jag ska försöka få ordning lite mat till oss uinder tiden. Det finns i alla fall rester så jag behöver inte laga en hel middag från scratch.
Behöver jag säga att det blir mycket hämt mat de helger vi lämnar bonusgrabben...

Som tur är så är jag ledig en hel del vardagar istället så jag hinner få riktig tid med barnen då. Det är mest maken jag saknar när schemat ligger så här. Honom och möjligheten till riktiga familje utflykter, det blir inte många sådana...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela