småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Tisdag och sol

Publicerad 2009-10-20 13:08:53 i Allmänt,

En härlig höstdag ute. Visserligen kyligt, men solen skiner och det är höt i tak.

Barnen har ätit lunch och vi ska strax gå ut och leka en stund. Jag åker väl mer på att jobba än leka, sånt är livet som husägare. Men det är det värt.

Makens huvudvärk vägrar ge med sig. Han får "atacker" som gör att han inte fungerar som människa. Det bultar så att han inte kan röra sig eller prata. Så nu har jag skickat honom i säng i väntan på att sjukrådgivningen ska höra av sig. Vanliga tabletter hjälper inte så vi får se vad de tycker att han ska göra.

Lillebror har ju en vecka utan hjälm nu medans han ligger på vörden äver 50. Det syns direkt. Ett blåmärke mellan ögonen, på näsroten. Ett sår på vänstra kindbenet alldeles under ögat och ett skrap märke i högra tinningen. Det känns som att han behöver hjälm oavsett värde ;-). Samtidigt är det nog bra att han får känna hur det är att göra illa sig och slå sig utan att ha hjälm också. Då kanske han är mer försiktig när värdena är låga. Det är i alla fall vad jag intalar mig när han ser ut som han gör...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela