småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Prover imorgon

Publicerad 2009-10-11 23:08:35 i Allmänt,

Ifall det är nån som missat det så är det provtagning imorgon.
Det är ju måndag...

Våndas som alltid.
Spelar ingen roll vilka värden han hade förra gången. Jag kan ändå inte slappna av. Nu har han dessutom haft rätt låga värden. 35 känns superlågt när han legat runt 50 så länge.
Kan bara hoppas att det inte är lägre värden den här gången.

Jag är inte så lite orolig.
Han har inte så mycket petekier. Bara några prickar på rumpan och en eller två i ansiktet. Men han har prickar, röda fläckar, sår på insidan av kinden.
Och han vill inte äta välling...
Jag hoppas att det beror på att han bitit sig i kinden utan att jag märkt det. Eller att han har tuggat på någon leksak som haft skarpa hörn eller så och att det därför gör lite ont när han äter ur nappflaska.
Jag hopppas och ber att det inte beror på att han är petekier och att det gör ont för att han får fler när han äter...
Vilken vånda!

Och inget kan jag göra!
Jag kan bara hoppas att det har vänt igen eller åtminstonde ligger still...
Men likt väl kommer jag att våndas tills jag vet imorgon.

Hoppas vi får en av de snabba sköterskorna imorgon.
En som inte "har som målsättning att komma ihåg att ringa mig med svaren, om hon kommer ihåg...". (Ja, det finns sådana...) Utan en som ringer mig direkt! Som inser att väntan är olidlig!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela