småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Hjälmtvång...

Publicerad 2009-10-11 09:43:00 i Allmänt,

Att lillebrors värden ligger på 35 gör att det är hjälmtvång igen.
Under sommaren har vi kört mycket med cykelhjälm istället för den "hårda" "mjuka" hjälm man får låna av sjukgymnasten. Det har kännts som att det varit lite svalare så. Nu när vi skulle ta på den mjuka hjälmen så var den för liten. Det gick inte att få på den!
Killen har växt!

Stackarn har dessutom legat över 50 ett tag och sluppit hjälm helt och hållet. Förljden är att varje gång vi tar på hjälmen nu så vrålar han. Gråtar och skriker och visar på ALLA sätt att han inte vill ha hjälm. Det tar åtminstonde 30 minuter innan han ger med sig och inser att vi inte kommer att ta av hjälmen. Varje sekund under denna halvtimme är ett helvete. Både för honom och för mig och maken. Det skär i hjärtat att höra hur desperat han vill bli av med hjälmen. Man vill bara ta av den och låta det vara. Men blotta tanken på vad som kan hända gör att man står ut.

Jag önskar verkligen att han blir bra snart. Eller åtminstonde hamnar på hjälmfria värden.
Det är en plåga!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela