småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

En månad till jul!

Publicerad 2009-11-24 09:07:30 i Allmänt,

Kom på det igår.
Det är bara en månad kvar till julafton.
Första advent är redan på söndag!
Det innebär att jag måste få jul i huset idag!

Vet inte riktigt hur jag ska hinna med det, men det fixar sig nog.
Blir till att tvätta julgardiner och få fram adventstakar idag så får jag ta tomtarna nästa vecka i värsta fall.

Hur går det för er andra?
Ligger ni i fas eller blev det en mindre chock för er med...?
">

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-25 07:25:56

jag vill ha huset i ordning och ljusstakarna framme till 1 advent. Nu förtiden är det inga problem eftersom jag är pensionär och dessutom har en pensionerad gubbe som hjälper till.

Fastän jag inte kommenterar så följer jag med lillebrors värden.Väntar med spänning varje måndag. Känner er frustration och besvikelse när värden är lägre.

När Emil var sjuk kunde vi ju inte tänka på annat,det var ett konstant spånningstillstånd,men när två månader hade gått och hans värden pendlade mellan 50-80 hade jag en märklig dröm. När jag vaknade på morgonen var jag helt lugn . Jag tolkade drömmen som så att det här kommer jag att klara. Även om Emil skulle ha kronisk ITP. Det finns ju barn med epilepsi,diabetes och andra sjukdomar som de är tvungna att leva med. Det var viktigt för mig att känna att jag kunde vara ett stöd för Emil och inte ett nervknippe. Efter denna dröm började Emils värden stiga (detta hände vid påsktiden) och den 1maj var hans värden normala. Märkligt.

Ha tålamod. Hälsningar Brita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela