småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Vill och vill...

Publicerad 2009-05-12 12:28:22 i Allmänt,

Har en lång lista med saker jag måste göra. Vissa saker vill jag till och med göra, men det mesta vill jag bara ha gjort...
Hårfin skillnad, eller...
Inte riktigt.
Jag vill ha svartvinbärsbusken flyttad.
Jag ser fram emot när det är gjort.
Men jag har inte direkt lust att göra det...
Samtidigt VET jag att den inte kommer att flytta sig själv, alltså kommer jag att göra det.
Slita ont.
Komma med haranger som skulle få en sjöman att rodna.
Men busken kommer att flyttas.
Skulle tro att den funnits där den är nu sedan huset byggdes -56. Men jag vill INTE ha den där. Det känns som att balansera vid en avgrund när man plockar bären, inte riktigt hur jag vill ha det.
Alltså ska den flyttas.
Det är ett riktigt häst jobb.
En buske som funnits så länge har inte små fina trådsmala rötter direkt....

Andra saker ser jag mer fram emot att verkligen göra.
Sy gardiner till barnens lekrum.
Det är relativt enkelt att göra.
Jag har redan köpt tyget och jag vet att de kommer att bli så glada när de ser bilarna hänga där i fönstret.
Det kommer att blik roligt!'

Men först måste gardinstången upp.
Det vill jag ha gjort men ser inte fram emot att göra...
Nån som ser ett mönster i hur det funkar här hemma...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela