småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Tisdag kväll

Publicerad 2009-05-05 19:44:01 i Allmänt,

Middagen är uppäten och köket städat. Nu väntar vi bara på diskmaskinen. Samtliga flaskor har hamnat där... Svårt att natta utan välling... :P

Killarna springer och tjoar högt, maken har stora problem att höra tv:n. Själv stänger jag av ljudet inom mig och surfar lugnt... NOT!!!

Imorgon ska vi byta ut hyrbilen. Eftersom lillebror är fortsatt sjuk så kan vi ha en lite mindre bil. Vi var ju tvugna att ha en kombi för att kunna ha med vagnen till dagmamman, men nu ska han ju inte lämnas där och en av oss kommer alltid att vara med så vi behöver inte frakta vagnen på det sättet... Alltid kan vi spara någon liten krona på en mindre bil...

Väntar på nya sjukintyget, det ska in till kassan och till kommunen, man får faktiskt lägre dagisavgift om barnet är hemma för sjukdom längre än tre veckor, lillebror har varit hemma i tre månader nu... Vi är klart kvalificerade. Skulle hellre betala full avgift och ha en frisk kille!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela