småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Nytt blodprov

Publicerad 2009-05-25 20:18:16 i Allmänt,




Lillebroro tog nytt blodprov idag.
Värdet var 70!
Inte farligt, men inte bra.

Anledningen tilla tt jag inte är superglad för det höga värdet är att det sjunker! Vi hade 98, en vecka senare 86 och nu efter ännu en vecka är det nere i 70! Jag hoppas att det stannar av snart och håller sig relativt högt! Doktorn som tittade på provsvaret var inte "vår" doktor och hon tycket att vi kunde vänta två veckor till nästa prov. Om det sjunker i samma takt tills dess så kommer det att vara nere i 40...
Det skulle innebära att han antagligen ska vara hemma igen...
Nu ska jag försöka att inte ta ut något i förskott, men lite orolig är jag.

Vi får se om vår doktor tittar på proverna när han kommer tillbaka och om han då har någon annan syunpunkt.
I vilket fall så är det fortfarande ett ofarligt värde så imorgon börjar han hos dagmamman igen.
Skoj för honom.
Nervöst för mig!

Det känns värre än när han skulle skolas in första gången. Värre än när storebror skolades in!
Nåja, hur det än blir så kommer han att ha ovanligt roligt de närmsta veckorna och det är viktigt det med!
">

Kommentarer

Postat av: christel

Publicerad 2009-05-26 12:37:17

hej,hinner inte skriva mycket nu men inte tror jag att du behöver vara nervös för att värdena sjunker ibland . kommer ihåg hur nervös jag var själv då emils värden sjönk från 250 o neråt tills vi hamnade på 50 och då" plopp"upp tillbaks igen....

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-05-26 18:31:24

Nej var inte nervös det är ju jättebra värden. Du som mamma kan inte gå och oroa dig när värdet är så bra som 70, skulle du behöva vara orolig då hade inte lillebror fått gå till dagmamman. Se inte problemen utan se att det är ett bra värde det kommer att underlätta. Och som jag förstår så har det inte varit något akut med honom så ni kan nog vara lugna.



/Susanne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela