småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Grattis till lilla mig...

Publicerad 2009-05-23 12:07:58 i Allmänt,




Jag kommer ihåg hur det vara att fylla år när jag var liten. Då såg man fram emot den stora dagen med spänning. Det var svårt att somna dagen innan och vaknade gjorde man jättetidigt.
Kalas med kompisar. Massor av ballonger och glass.
Stora paket.
Jag vet nu när jag har egna barn hur ögonen lyste av glädje.

Idag är det inte riktigt de känslorna som kommer fram.
Stress och jäkt.
Vilka kommer och när.
Baka tårta?
Göra smörgåstårta!
Städa, städa, städa.
Handla och städa lite till.
Och på själva dagen - göra klart allt innan främmande kommer.
Servera och vara en god värdinna.
Sedan själva finalen! Städa efter alla!

Inte riktigt samma sak...
Dessutom, vem vill bli äldre när man väl blivit vuxen.
Och NÄR började tiden gå så fort!?!?!?
">

Kommentarer

Postat av: Anni

Publicerad 2009-05-23 12:22:53

Tråkigt att man ska behöva baka sin egen tårta när man fyller år. Det tycker jag att någon annan ska göra. ^^ De senaste åren har jag knappt firat min födelsedag, men i år ska jag nog faktiskt testa. Med pojkvännen och mina närmaste vänner.



Jag kommer ihåg den där förväntan när man var liten: Det liksom pirrade i magen flera nätter före man fyllde år! Nu är det inte samma sak och jag har tyvärr lärt mig att det är få som bryr sig om ifall jag fyller år. Deras egna födelsedagar däremot är väldigt viktiga och skäms på en om man inte kommer och firar dem. -suckar djupt-

Postat av: Fattybom

Publicerad 2009-05-23 12:27:08

Ja, det är inte riktigt samma sak att fylla år efter att man fyllt 12. Men grattis på födelsedagen hörru! :]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela