småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Full rulle hela lördagen

Publicerad 2009-05-10 09:04:58 i Allmänt,


Vi hade en heldag igår. Det började med att vi skulle besöka en vårmarknad i stan... Innan vi kom dit stannade vi och spelade minigolf. Det gick över förväntan att ha med barnen. Lillebror är lite väl liten för att spela men han tittade på under alla 18 hålen utan att klaga. Han var rätt trött så det var nog skönt att bara sitta i vagnen. Bonusgrabben och storebror spelade jätteduktigt. Det har pratat massor omdet efteråt så vi kommer nog att ögra om det fler gånger i sommar...


När vi kom fram till "marknaden", den var inte särskillt stor, så hade de ställt upp en brandbil som barnen fick kliva in i och titta hur det ser ut inuti. Det var också en höjdare! Både bonusgrabben och storebror ville prova på felra gånger!  Det behövs inte så mycket mer för att göra två små killar helnöjda.



Efter en riktig heldag med barnen så hade vi dessutom middagsgäster. Min lillebror och hans tjej o´kom förbi och grillade. Det är sååå gott och jag är verkligen glad varje gång vi kan grilla. Det enda, lilla, priblemet är att grillen är lite liten. Det går bra när det bara är vi. Eller som igår, max två gäster. Sista april hade vi 5 pers på besök. Då blev det trångt på grillen... Funderar allvarligt på att köpa en grilltunna. Även om vi inte kommer att använda den varje gång vi gillar så skulle det vara skönt att veta att vi kan bjuda på grillmiddag när vi känner för det. Vi är ju ändå en familj på fem personer när alla är samlade så vi behöver lite svängrum...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela