småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Lunch

Publicerad 2009-03-25 11:44:18 i Allmänt,

Nu har vi varit iväg på äventyr, jag och lillebror. Vi har lämnat storebror och varit och handlat. Vi har till och med hunnit träffa mormor en snabbis... Snabba ryck med andra ord.

Vi åkte förbi den enda affären i hela stan som säljer Théet "forest fruit" i vanlig påse! Laddade upp med 5 askar när jag nu var där. Det är det enda thé jag vet som inte alls smakar gott på lösvikt. Lösvikts varianten luktar godare men smakar inte alls bra. Därför är jag även väldigt skeptisk till dessa trekanter som har börjat säljas istället för de traditionella påsarna. Jag förstår inte vitsen med dem. Visst, lösviktsthé brukar smaka bättre, men det här är ju fortfarande en påse. Den ser bara lite annorlunda ut. Om det verkligen smakar som lösviktsthé så vill jag fortfarande inte ha dem. Om de smakar som vanlig påsthé så känns det som att kasta bort pengarna eftersom de är dyrare än vanliga påsar...

Litet irritationsmoment i vardagen...

Nu ska lillebror få lite lunch och sedan hoppas jag han kan sova en liten stund. Kanske till och med en timme... Skulle behöva lite tid själv för att få förbereda middagen. Vi har bjudit hit svärisarna på middag som tack för att de skjutsat omkring hela vår familj när vi hade bilen på verkstad. Så jag skulle vilja göra lite extra till middag...

Vi får se vad som hinns med!
">

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-03-25 18:22:40

Gillar oxå lös-te, men vissa sorter är av någon anledning bättre i påse.

Vad blev det för go' mat?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela