småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Sommaravslutning

Publicerad 2009-06-16 13:27:45 i Allmänt,



Idag ska det vara sommar avslutning hos dagmamman. Vi ska samlas alla föräldrar och barn och gå ut i skogen och grilla. Tråkiga, trista jag har egentligen ingen lust alls men kommer att klistra på fejksmilet och gå jag med.
Storebror har sett fram emot att alla mammor och pappor ska vara med i skogen så vad kan man göra.

Känner inte alls för att vara en så duktig och ordentlig mamma som bara ser fram emot alla sådana här påhitt.
Förstår inte vad det ska vara bra för. Vi har redan varit på en avslutning. Alla dagbarnen i området hade en gemensam avslutning med teater och sångframträdande. Vi var där båda två. Maken och jag. Var stolta och glada.
Men nu ska vi tydligen ha en liten avslutning också!
Med bara vår dagmamma och hennes dagbarn.

Skulle säkert vara jätteskoj en annan gång.
Men just idag är jag särkillt negativ. Vill inte alls umgås med en massa folk och måsta vara trevlig och lagom duktig.

Jag får väl härda ut och se fram emot sommaren istället.
Två veckor kvar, sedan går i alla fall maken på 7 veckors ledighet och då är ju barnen hemma med honom.
Själv får jag vänta sex veckor till innan jag har semester så det är väl tur att jag fått vara hemma med lillebror hela våren då...
Ja! Jag är ironisk
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela