småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Sommar och sol

Publicerad 2009-06-24 12:14:06 i Allmänt,

Det är härligt varmt ute, nästan för varmt i solen. Sm tur är blåser det ljumma vindar så det blir perfekt! Oj vad jag längtat till den här årstiden. Som vanligt har våren varit för lång... Men nu är den här, underbara sommar...

Då ska vi bara se till att köpa en pool åt killarna också. Så de kan doppa tårna hela dagarna. Men den här gången ska vi minsann hitta en pump till också! Så får vi hoppas att det håller mer än en säsong den här gången.

Storebror är sista dagen hos dagmamman. Sen är det sommarlov!
7 hela veckor kommer de att få vara hemma med pappa och mig. Mest maken då, han har 7 veckor ledigt han. Lyckos.
Själv ska jag böeja jobba heltid nu när han går på semester. Eftersom att han är hemma så kan ju jag jobba.
Hurra!
Eller nåt...
Det tar lite emot nu när det är strålande sol, det måste jag medge.
Samtidigt kommer det att bli skönt att komma tillbaks till jobbet och få tillbaks rutinerna. Det blir ju lite lättare att sköta ett heltidsjobb när man är där heltid så att säga.

Nej, nu ska jag ut och njuta av solen. Kan ju faktiskt sitta still och baranjuta nu när lillebror sover lunch!

">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela