småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Nu nattas barnen

Publicerad 2009-06-13 20:26:20 i Allmänt,

Maken nattar barnen och jag fixar lite käk åt oss.

Vi är fortfarande oroliga för lillebror. Konstigt vore det annars!
Han har fullt med blåmärken på benen, men så länge de håller sig där så åker vi nog inte in. Mest för att vi mer eller mindre vet att han blir inlagd om vi åker in, oavsett värde. Det känns inte sannolikt att de ska skicka hem ett barn med ITP när föräldrarna är tillräckligt oroliga för att åka in till sjukhuset.
Skulle han ramla och slå huvudet, eller få en massa blåmärken på kroppen eller huvudet så skulle vi självklart åka direkt! Nu är det snart måndag och då får vi besked. Oavsett resultat så kommer det att kännas bättre när vi vet värdet och inte bara kan gissa.

Passade på att springa in på IKEA efter jobbet. Köpte två Billy hyllor som vi ska ha i hobbyrummet. SKönt att få hem de så att jag kan få lite ordning på alla saker. Då har jag något "vettigt" att göra när jag vabbar till veckan. Lillebror sover fortfarande lunch några timmar och den tiden brukar jag känna mig så onyttig när jag är hemma. Och det här projektet, att flytta hela hobbyrummet, är faktiskt något jag kan göra själv medan han sover till veckan!

Jag har något att göra, vilket också innebär att jag inte bara sitter och är orolig! Dubbel vinst! ;-)
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela