småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Ledig fredag!

Publicerad 2009-06-05 10:21:35 i Allmänt,

Det har jag inte haft på år och dag. Jag har jobbat fredagarna ända sedan jag började på företaget. VIssa är lediga fredagar själv har jag min måndag. Men denna gång har jag bytt med en kollega som ville och behövde vara ledig imorgon. Det är visserligen lördag, men det är en något kortare arbetsdag så jag klagar inte!

Har precis lämnat killarna på öppna. Det blev ett allt annat än kort lämnande...
Lillebror vill bara ligga i sängen och sova tätt hopkurad mot mig. Det har han aldrig varit särskillt förtjust i. Han har alltid mått bästa av att sova själv i egen säng, utan trängsel. Ända sedan han var nyfödd. Skulle tro att det är omställningen. Han har ju gått två veckor i sträck hos dagmamman nu. Och både jag och maken har varit på respektive jobb. Jag har haft sena dagar så barnen har knappt hunnit träffa mig.

Jag tycker mig se peteker i lillebrors ansikte!
Jag hoppas att jag har fel, men likt f-bannat så sitter de där. Ett fåtal prickar under ena ögat och en rejäl prick i pannan... Så nu är lillebror på öppna och jag sitter här och är orolig...
Som tur är så ska han ta prover på måndag. Hoppas verkligen attjag inbillar mig en massa och att värdena är höga.

Som jag sa till maken igår så hoppas jag att de är klart på ena sidan av de magiska 50 strecket!
Helst vill jag självklart att han ska ha skyhöga, helt friska värden. Men om det är för mycket att be om så vill jag ha ett klart besked. Endera en bra bit över 50, kanske minst 60-70. Eller så under 50, kanske runt 30! Anledningen är att vi har 50 som riktvärde för dagmamman och om han skulle ha 52 så skulle jag vara så pass orolig att jag vet inte vad. Då är det nästan bätre att han har riktigt under så att han blir hemma tills det stabiliserat sig igen.
Men jag tror att han har över 50.
Jag hoppas på det.
Det kanske inte är itp prickar...
Jag kan ha sett fel....
">

Kommentarer

Postat av: Brita

Publicerad 2009-06-05 15:31:21

Hoppas att det inte är ITP prickar. Hur är det med blåmärkena? Christel blev hysterisk över varje prick Emil hade så hon tvingade mig att köra in till sjukhuset flere gånger för misstänkta prickar. Första maj i fjol hade han, enligt henne prickar, och vi for till sjukhuset och då var värdena över 200. För Emil del var det ju så att först kom de oförklarliga båmärkena och sedan när värdet var ganska lågt kom prickarna. Hoppas du sett fel!

Hälsningar Brita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela