småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

God morgon!

Publicerad 2009-06-07 08:48:44 i Allmänt,


Så är veckan snart slut.
Märkligt vad tiden går fort.
Jag vet att jag sagt det förut men det tål att upprepas. Tiden springer iväg och snart är det väl höst fast sommaren inte börjat än... Eller börjat och börjat. Med min lilla tur så har den redan varit. Vi hade ju en helg med 27° varmt.
Då jag jobbade.
Stod inne och såg alla passera i shorts.
Tragiskt!

Så nu är den väl över, sommaren.

Buhu. Snacka om negativa vibbar... Ska försöka bättra mig.

Det är söndag och molningt ute, men uppehåll. Maken har en liten sovmorgon idag, det är han värd.
När jag fått upp honom har vi ett halvspäckat schema.
Vi ska rösta, självklart!
Sedan blir det en tur till Norra berget. Det är länge sedan vi var där och lekte med barnen nu. Och om jag kommer ihåg rätt så är det nått galej där idag, liten marknad och aktiviteter. Så det kan ju bli skoj.
Om vi ids så blir det en tur till Barnens Hus också. Vi behöver några plastbollar till barnen. Lillebror är lite liten för läderbollar ännu och sist vi var ute och spelade boll så gick det hål på ena bollen.
Det  vet alla som har fler än ett barn. Det går inte att ha tre killar och en boll!
Inte när äldsta är snart sex och den yngsta är drygt ett och ett halvt.
Det är inte lagspel i den åldern, det är tre egotrippar som alla vill ha bollen själv, samtidigt.
Min och makens uppfattning?
Livet är för kort för den typen av konflikter.
Alltså köper vi fler bollar.
Vi kommer att kunna ha ett eget bollhav på gräsmattan...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela