småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

4 månader

Publicerad 2009-06-23 12:31:24 i Allmänt,

Idag är det fyra månader sedan lillebror fick sin diagnos. Då hade han nog haft ITP en vecka reda, med tanke på hur han såg ut...
Då fick vi veta att för de flesta läker det ut på ett par månader. Har till och med hört/läst någonstans att det brukar vända efter 5-8 veckor för att bli bättre och bättre tills det är borta.
Det har gått 4 månader.
Det är inte över!
Det känns som att det inte vänt riktigt heller.
Värdena åker fortfarande berg och dalbana.
Trombisar med beslutsångest kanske.

Väntar redan nu med spänning på nästa provresultat.
Får vänta ända tills på måndag, men jag tror itne det kommer att vara några högre nuffror då, kanske sämre men knappast bättre. Men det är ju bara vad jag tror.

Maken har jagat på barnkliniken idag.
Inget intyg för allvarligt sjukt barn har kommit än. 
Men de har hittat en anteckning i alla fall. 
Men den är inte underskriven.
Så man vet inte.
Fast det finns en anteckning....
Aaaaaaggghhhh!!!

Ingen som vet om han ska vara hemma resten av veckan heller.
Men han har sjunkande värden.
Fast de är hyggliga.
Eller var igår.
Men vi vet inte hur länge.
För de är sjunkande.
Sedan förra veckan.
Men de är i alla fall hyggliga.
 Just nu...

Som sagt, livet leker.
Eller nåt!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela