småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

21

Publicerad 2009-06-10 19:14:27 i Allmänt,


Det går inte uppåt!
Snarare tvärtom. Från 27 i måndags till 21 idag.
Känner mig helt tom innombords. Helt slutkörd och sönder stressad.
Huvudvärken är tillbaka, inte helt oväntat...
Magsyran stiger mot nya höjder den med...

Lillebror är sjukskriven i två veckor till att börja med.
Fick i alla fall tala med vår doktor idag. Han sjukskrev i två veckor eftersom han inte tror att det kommer att vara över 50 på måndag. Jag tror inte heller det. Däremot känner jag att det inte alls är otroligt att vi kan få åka in akut under helgen.
Lillebror har prickar, peteker, i mängder. Hela ansiktet är prickigt, magen och bröstet.
Det ska följa kroppens vattenpelare sägs det. Först kommer prickarna  vid fötterna och sedan sprids de uppåt...
Inte på lillebror.
Först i ansiktet och sedan på rumpan och efter det kommer resten av bålen. Fötterna är rätt långt ner på listan kan jag säga.
Tack och lov så är det inga blåmärken än, men det är nog bara en tidsfråga...

Det känns rätt hopplöst just nu.
Han låg så bra på 98 där i maj. Men sedan har det bara sjunkit.
98-86-70 och nu 27 i måndags och 21 idag.
Jag har svårt att tänka mig att det kommer att stanna här. Snarare så känns det som att det bara är en tidsfråga tills det är dags för inläggning och medicin igen.
Just nu undrar jag om det någonsin kommer att bli bra.
Om det åtminstonde kunde stabilisera sig på lite högre nivåer.
Den här berg och dalbanan är hemsk. När han nu hade så höga värden så många veckor efter senaste medicineringen så väcktes ju hoppet, och så nu kom det här bakslaget.

Doktorn ringde faktiskt två gånger. Strax efter att vi avskutat vårt samtal så ringde han upp igen för att påminna om hjälmen.
Ett värde under 50 betyder att han ska ha hjälmen på så fort han är på golvet. jobbigt när det är varmt men så får det bli. Vi ska se om vi kan ordna en hård "riktig" hjälm för utelekar. Han vill ju så gärna vara på trehjulingen och då ska han ha en hårdare hjälm!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela