småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Egentid.

Publicerad 2009-07-06 14:50:46 i Allmänt,

Så var det en sån där "egentid" historia igen då.

Lillebror skulle ta blodprov i morse. Alltså tänkte lilla jag att jag åker iväg med honom och maken stannar hemma med de andra två vildarna under tiden. Då kan ju jag få en liten chans att ta ett snabbt shopping race i köpcentrat efteråt med bara ett barn att hålla reda på.

Och hur slutade det?

Hela familjen, med alla tre barnen packades in i bilen och åkte till sjukhuset, ur och i lastning. Sedan blev det ur och i lastning igen på Bauhaus, och på Stadium OCH på köpcentrat.

Jag handlade alltså inget av det jag ville eller behövde, men storebror fick nya byxor och kallingar och barnen hann titta på leksaker. Maken fick med sig en cd hem.
När alla de "passa på" sakerna var avklarade fanns det inte mer tid. Fyra (Ja 4!) gnälliga småkillar (3 mellan 1,5 och 6 år + 1 över 35...) var hungriga och ville hem.

Tro jag det. De hade ju fått göra sitt!!!

Man man kan inte vara allt för gnällig heller.
Maken är ju faktiskt hemma och är föräldraledig med alla tre hela dagarna när jag jobbar.
Det är rätt skönt att jobba.
Bara vara bland semi-vuxna individer på dagarna och kunna prata normalt utan en massa "mamma, mamma, mamma. Du, mamma, mamma" var och varannan sekund.

Jag längtar till semestern, ska bara inhandla öronproppar först.
Särskillt som vi ska ut och bila en del.
Pax för att köra när barnen sover... 
">

Kommentarer

Postat av: En som vet

Publicerad 2009-07-06 21:48:59

Ja så är det att ha barn eller? Kan det vara något att klaga på eller?

Postat av: brita

Publicerad 2009-07-09 19:38:17

hur är det med värdena? Tänker på er. Brita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela