småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Start på arbetsveckan

Publicerad 2009-01-13 21:31:17 i Allmänt,

Så var det tisdag och arbetsveckan har satt igång. Inte så farligt ändå. Jag har lyx vecka och ska bara jobba tre dar innan jag är ledig fyra. Inte helt fel.

Det var barnens första dag hos dagmamman efter jullovet idag. Visserligen var de iväg igår också, men då var det stor grupp och de var på öppna och inte hemma hos dagmamman. Det kändes helt ovant att få med dem i morse. Jag var tvungen att både dubbel och trippelk kolla att allt var med. Ändå gick allt smidigt och hyfsat stressfritt. Vi var där i god tid och jag kom till jobbet med lagom marginal. Bara att hoppas på att det håller i sig. Mycket trevligare än det vanliga stressandet.

Nu ska jag fundera lite på veckomenyer. Det är rätt stressigt för min älskade man att komma hem med bussen, hämta barnen och prommenera hem - ännu värre nu med isbana på trottoarerna, fundera ut middag och laga maten. Det minsta jag kan göra är att komma med matförslag och handla i tid.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela