småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Onsdags update

Publicerad 2009-01-28 21:08:02 i Allmänt,

Jobbig vecka...
Barnen är friska - äntligen!
Är hos vikarie dagmamman. Normalt gillar de det helskarpt. Super roliga leksaker och mycket närmare än vanligt när de ska hem.

Idag var inte en normal dag.
Tredje världskriget när vi skulle åka hemifrån. Storebror ville INTE åka.
Fjärde världskriget när maken skulle hämta. Då ville storebror inte gå hem. Jag lovar, stormakternas vapenskarammel är ingenting jämfört med den här lille killens utbrott!!!
Tycker synd om maken som fick ta hela smällen själv denna gång. Tur att han är den underbara man han är.

Straffet för utbrotten, eller uppförandet, är ingen nattsaga på två kvällar. Snabbt och effektivt. Han älskar sin nattsaga. Men man får inte kasta leksaker omkring sig i ursinne och man får inte slå på pappa... Tufft grabben.

Nu ska jag softa i soffan innan jag går och lägger mig.
Ny arbetsdag i morgon. Förhoppningsvis börjar den lite lugnare...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela