småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Onsdag...

Publicerad 2009-01-21 10:33:21 i Allmänt,




Ledig en onsdag... Inte helt vanligt, men absolut inte helt fel. Superskönt att kunna vara så här mycket med barnen. Vi myser och softar hela dagarna. Vi borde kanske aktivera oss lite mer, men det är så härligt att slöa för en gång skull. Det är inte så ofta vi får chansen. Det verkar som att killarna gillar det här lugna tempot också.
Imorgon är dock vardagen tillbaks. Jag börjar kl nio så det blir tidig morgon för alla. Två dagar med dagmamman innan killarna får mysa med pappa i helgen. Själv jobbar jag till söndag. Men att jobba fyra dagar långveckan är hur lugnt som helst. Ser riktigt fram emot att jobba nu. Kommer att ha varit hemma sex dar i sträck när jag börjar i morgon.

Idag ska jag försöka få lite vettigt gjort här hemma. Hänga tvätt och ladda en ny maskin är evighetsgöra som aldrig blir klart så det är väl en bra början. Samma med disken. Jag älskar vår diskmaskin!!! VI hade ingen innan vi flyttade till hus, och nu kan jag inte tänka mig att gå tillbaka till handdisk... Sedan ska jag bädda rent åt lillebror, storebror fick nya lakan igår. Efter det finns det runt en miljon saker till jag skulle kunna, och borde, göra. Men nån måtta får det ändå vara...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela