småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Ledig fredag

Publicerad 2009-01-16 09:43:22 i Allmänt,



Den här veckan tog arbetsveckan slut fort!

Jag jobbade tre dagar istället för sex som förra veckan... Jag hann knappt börja förrän jag blev ledig. Inte för att jag klagar, det är så skönt så!

Igår hade vi vår första bröllopsdag. Vi lät den passera helt obemärkt. Firade ingenting.
Vi hade kommit överens om att avvakta tills idag. Det är inte kul att fira när jag inte kom hem förrän kl åtta på kvällen. Idag har jag tagit ledigt och maken jobbar bara halv dag så ikväll blir det fira av!

Ska bli super mysigt. Jag längtar.

Maken ska hämta bonusgrabben, besikta bilen, ha föräldrasamtal på dagis och hämta min mamma innan han kommer hem, så  mycket för halvdag... Min hjälte.

Själv har jag soft dag. Barnen är hemma med mig. De saknar mig efter förra veckans maraton. Vi har liksom inte kommit ikapp oss efter mitt jobb julmaraton heller.

Själv ska jag fixa med tvätt och disk, plus att jag ska förbereda middagen. Men sen bär det av.

Min mamma ska vara här med alla tre barnen över natten. Vi ska slå på stort och sova på hotell. Gå ut och äta gott och vara vuxna, sedan mysa på hotellrummet. Romantiskt och barnfritt.
Bara det att sova en hel natt utan att barnen väcker en flera gånger under natten plus att de alltid vaknar riktigt tidigt. Det ska bli så skönt.

Jag älskar mina barn över allt annat. Men iblan kan jag känna att jag inte hinner vara bara mig. Vara vuxen. Vara i ett förhållande. Det är jag och mitt mamma jag och inte så mycket mer. Därför känns det extra skönt att vi tar den här tiden för oss själva och får koncentrera oss på vårt förhållande och varandra istället för bara våra föräldraroller...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela