småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Härliga måndag!!!

Publicerad 2009-01-12 10:10:49 i Allmänt,





Jag vet, det låter fortfarande lite udda... Men det är nog en av de bästa idéer jag haft. Att vara ledig på måndagar. De flesta tycker inte om måndagar. Det är starten på jobbveckan och den är ju så lååång... Svårt att hitta motivation attkliva upp på morgonen och masa sig till jobbet. Särskillt den här tiden på året när det är mörkt när man går och ännu mörkare när man kommer hem.
Visst, jag har också en start på jobbveckan. Bara det att min är på tisdagar. Jag jobbar lika mycket som andra heltidare så det blir inte mindre jobb på nåt sätt, men veckan känns kortare. Tisdag så har man ju redan klaat av den sega måndan och kan börja spurta direkt.

Idag ska jag iväg på en shopping tur hade jag tänkt. Jag skulle vilja hitta en top, blus eller tröja, som jag kan ha på fredag när vi ska ut oc fira vår första bröllopsdag.
Skulle vilja hitta ett par stövlar också. Vi får se hur det blir med det.

Barnen är hos dagmamman. Första arbetsdagen för killarna sedan 19/12. Snacka om vinerlov. Själv har jag jobbat nästan nonstop under hela deras ledighet. Vi saknar varann nu, jag och barnen. Men nu när det ska börja rulla på med lite mer normalt schema så ska vi nog få lite mer tid till varandra
">

Kommentarer

Postat av: Annies Fotoblogg

Publicerad 2009-01-12 10:16:00

Vad mycket härligare att se ett inlägg med rubriken "härliga måndag" istället för "hatar måndagar". Det gör verkligen skillnad :P :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela