småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Snart är det lucia...

Publicerad 2009-12-08 13:14:45 i Allmänt,

Panik!!!

Hur ska jag hinna.
Vad finns kvar att fixa?
Kan jag dumpa något på andra?

Heltid väntar på jobbet från onsdag fram till nyåt. Det innebär ett helt annat tidsperspektiv. Jag har ju jobbat 60% cirkus, så nu måste jag lägga om vanorna för att ha en chans att hinna med!
Inte nog med att det blir hektiskt på jobbet, december är en intensiv tid hemma med!

Det blir till att steka julköttbullar idag, så är det klart åtminstonde. Det tar en himla tid att göra eftersom jag ska göra så många och vägrar steka dem i ugnen! Men som tur är så trivs de utmärkt i frysen så det går åtminstonde att förbereda den biten.

Önskar jag kunde pynta upp mer, men det får vänta tills lillebror är större. Just nu får man göra en avvägning vad som är pyntat och vad som är barnsäkert... Lite ge och ta över det hela.

Det blir nog jul i år med.
">

Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-12-14 16:20:04

Lekterapin är jättebra! Så försök att gå dit. Albin har varit där många gånger, för barn som är sjuka så blir det en naturlig lek och personalen är helt underbara.



Kram ifrån Mormor Susanne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela