småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Sen provtagning

Publicerad 2009-12-07 09:43:19 i Allmänt,

Idag blir det sen provtagning. I vanliga fall är jag på väg hem från sjukhuset vid den här tiden, men inte idag.
Anledningen är att lillebror ska på ultraljud. Det sista provet för att verkligen beklräfta det vi redan vet. Att han har kronisk ITP och inget annat. Men bara för att allt ska bockas av och protokollet ska vara komplett så ska han alltså på ultraljud för att kontrollera så att inte mjälten är förstorad.
Jag skulle bli minst sagt förvånad om det är så eftersom den känns helt normal när läkarna klämmer och känner på honom.
I vilket fall så blir även blodprovet senarelagt. Vi har dryga två mil enkel resa så det skulle känna slite överdrivet att måsta åka in två gånger på samma dag med tre timmars mellanrum...
Förstående sköterskor ställer upp och lägger om schemat för oss :-).
Det är vi som alltid tacksamma för!!!

För övrig väntar jag mig ett relativt högt värde idag. Säkert över 50, janske med god marginal också. Han ör fortfarande inte riktigt kry lillkillen. Han har en himla skrällhosta och är lite småhängig. Inte märkbart men vi känner ju av honom på ett annat sätt när han är hemma alla dagar...
Ingen feber, som att han nånsinn får det då, men det har ju mindre betydelse.

Storebror är också hemma idag. Vill ju passa på att vara med mina smågrabbar medan jag kan. Snart sätter julhysterin igpng på jobbet och då kommer jag knappt hinna titta på dem när de sover ens...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela