småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Lediga mornar...

Publicerad 2009-12-16 08:24:30 i Allmänt,

Det är så att med barn i huset så existerar inga lediga mornar. Bara mer eller mindre hektiska.
Idag har jag valt en mindre hektisk.
Storebror är ledig från dagmamman!
Det innebär att jag fortfarande måste kliva upp samma tid som vanligt, eller tidigare, men jag behöver inte göra mig i ordning och fara iväg direkt på morgonen.

Småbarnsföräldrars svar på sovmorgon.

Tyvärr brukar det bli pay back senare under dagen.
Detta i form av lediga killar som måste stimuleras, oftast mot deras vilja. T ex så måste de ut varje dag för att få luft och leka av sig. Men när de är lediga båda två så är det sällan de VILL gå ut, jag måste alltså tvinga dem mer eller mindre... Alternativet att ta en mysdag inne brukar innbära rivnings risk på eftermiddagen/kvällen.
Försök att få två understimulerade killar att sitta still vid matbordet eller låta bli att klättre i möblerna!
Det går inte!

Det låter som attjag pratar om två unghundar. Det finns i och för sig flera likheter. Det har ungefär samma hörsel och ordförståelse ;-)

Skämt åsido.
Vi ska njuta järnet idag, bara jag fåt i mig lite kaffe först.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela