småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Försäkringskassan - vad ska man säga...

Publicerad 2009-12-06 23:02:00 i Allmänt,





För en tid sedan, inte allt för länge sen, så begärde jag tillfällig föräldrapenning. Jag sköter begäran åt både mig och maken och begärde alltså lite slantar får både han och mig samma kväll.
Det är inte helt ovanligt och borde fungerat som det brukar kan man tycka.
Maken fick sina slantar i torsdags, jag har fortfarande inte sett röken av några pengar...
Alltså ringde maken till försäkringskassan för att höra vad som hänt.

Hans begäran kom in den 23:dje och min den 30:de!!!
Det skiljer alltså en vecka!!!
De gjordes samma kväll, direkt efter varandra, från samma dator!
Vart tog dessa sju dagar vägen, vart kom de ifrån??????

Egentligen borde vi inte vara förvånade över att det blivit så här märkligt utan bara vara tacksamma för att makens pengar kommit. Men jag blir minst sagt lite orolig för hur det kommer att se ut nästa gång. Vart fanns min begäran under tiden makens behandlades?

">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela