småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

December?

Publicerad 2009-12-01 14:12:54 i Allmänt,

Det är första december och snön lyser med sin frånvaro.
Gräsmattan börjar bli grön och det är nog snart dags att ta fram gräsklipparen igen.
Och om någon undrar så öädetta inget skämt och jag bor inte i florida eller australien heller.
Nix, jag bor minsann i norrland.
Södra norrland i och för sig men fortfarande norr om dalälven med marginal!

Ändå tittar jag ut och ser en grön(aktig) gräsmatta istället för ett snöigt vinterlandskap.
Det är en aning svårt att få fram de rätta julkänslorna när det ser mer ut som mars än december utanför fönstret. Lite krystat känns det när jag tittar på mina adventsstakar och julstjärnor.
Tomtarna känns lite malplacerade och jag har dubbelkollat datumet i både kalendrar och på text tv samt internet, bara utifall någon spelar mig ett spratt liksom.
Men icke!
Första december är det!

Är det bara jag, eller kommer fler ihåg att det var kallt och snö i december för bara något år sedan när jag var barn. Typ i går (I wish!!!).
Just nu känns det i alla fall en aning förvirrat.
Ska jag ta fram poolen eller kälkarna?
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela