småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Snabba ryck

Publicerad 2009-08-16 14:40:37 i Allmänt,

Stressigt, lite i alla fall.
Förkylning har lättat en aning. Jag kan nästan andas nu. Stora framsteg med andra ord.
Idag ska bonusgrabben hem till mamma igen. Han kommer tyvärr att missa lillebrors födelsedagsfirande nästa helg, men vi kan inte göra så mycket åt det. Sånt som tyvärr kan hända i en modern familj...
Vi ska snabbhandla hans presenter idag. Och i morgon tänkte jag ta mina två killar med mig och handla så jag kan baka lite inför födelsedagen på onsdag och firandet till helgen. Det blir nog en foto tårta till lillebror. Jag tog en så härlig bild på honopm när vi varit op grönan och  vunnit en jättechokladkaka. Den är nästan lika stor som honom och han står och håller i den helt salig. Choklad är hans favvo. Precis som mamma!

Det är kul att kunna göra såna tårtor själv. De är ju hutlöst dyra om man beställer dem, dessutom blir de oftast inte lika goda som de man gör själv. Men när man beställer en egen oblat så fårman ju ett proffsigt resultat hemma!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela