småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Måndag=provtagning

Publicerad 2009-08-10 20:02:28 i Allmänt,

Ni som varit med ett tag vet att måndag innebär provtagning för lillebror. Stackarn har varit och fått stick i fingret så gott som varje måndag, och ibland även därimellan, i snart sex månader. Huvva!!!

Idag var vi iväg som vanligt. Jag och maken vågade oss på en liten gissning och kom fram till mellan 40 och 45, möjligen något lägre men inte mycket. Egentligen var vi nog säkra på ett värde mellan 40 och 50, han har ju legat rätt stadigt på de nivåerna ett tag nu.

Provsvaret komoch var inte riktigt väntat.

31!!!

Så lågt hade vi inte väntat.
Förra veckan hade vi förstått det. Då hade han pricar, det har han inte nu.
Skrämmande!
Skitsjukdom!
F-N!!!!
Jag är så less på denna bergochdal bana.

Visst, man går omkring och är lite kaxig. Nu har han haft det här så länge att man börjar bli van, har hittat en vardag i eländet, känner igen tecknen och försöker låta honom leva ett normalt liv et etc.
Men sen får man en käftsmäll som idag och inser att man inte alls är beredd på det.
Det är fortfarande skrämmande med sjunkande värden.
Det blir inte lättare.
Och genast tänker man på det värsta.

Blir det ny medicinering?
Är han på väg ner mot 10 eller lägre igen?

Nu ska maken få natta barnen.
Själv ska jag äta choklad.

Vaddå? Jag måste ju ta mig igenom det här på nåt sätt!
Eller?
">

Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-08-11 14:34:50

Ja denna sjukdom är inte kul, vi vet det om någon. Men var glada det är ju inte värde 10 och under. Jag förstår dig din oro osv. Men jag lovar om någon månad kommer ni att känna ett lugn. Då är ni glada om det ligger över 20. Vad jag har förstått i din blogg så har ni hanterat det okej, inga olycker, näsblod, blod i avföring osv. Det kommer att fixa sig. Imorgon ska våran Albin till sjukhuset och ta prov och träffa DK men det kommer att gå bra. Även om svaret visar 20. Han har ju kronisk ITP sedan oktober -08 och har aldrig varit över 38 men familjen och han själv vet vad som gäller.



Kram Susanne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela