småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Super tisdag...

Publicerad 2009-04-07 13:39:01 i Allmänt,

Oj vad man kan få saker gjorda, bara man sätter lite vilja bakom.

Vi har som sagt varit en sväng till sjukhuset helt i onödan där det försvann runt två timmar. Ändå känns det som att jag fått en massa saker gjorda.
Lillebror har fått sin lunch och ligger och sussar. Jag har målat klart ett bord som stått och väntat. Jag har hängt tvätt och jag håller på och tvättar vårgardiner just nu. Lagom till påsk ;-). Dessutom har jag snart tömt ett helt rum. Det har varit fullt med kartonger och andra saker ända sedan vi flyttade in. Vi hade tänkt att det skulle bli kontor men nu är det ändrade planer. Det blir till att göra hobbyrum till lilla mig av det rummet. Kanske därför som jag känner mig lite inspirerad att slita och bära en massa kartonger... Anledningen till att det stått orört så länge är ju fuktskadan i källaren som vi fick direkt när vi flyttade in. Vi fick ju en fuktskada från ett badrum någon månad senare också. Det gjorde att prio listan blev lite ändrad. Källaren hamnade längre och längre ner på listan. Men nu har jag gett mig den på att det ska bli klart.

Rummet jag håller till i idag ska göras i ordning till lekrum och kontor. Gäller bara att sätta upp hyllor så att inte lillebror når de viktigaste papperen.
Det kommer att bli jätte bra när jag är klar. Ska strax fortsätta. Tar bara en liten rast emellan lådorna...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela