småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Stressig dag med dubbla bvc besök

Publicerad 2009-04-20 21:29:56 i Allmänt,

Först skulle storebror på höselkoll på morgonen och sedan vid två tiden var det lillebrors tur. Han har ju inte haft sin 18-månaders koll. Det var ju när vi skulle på den som vi blev uppskickade på sjukhuset och hans itp upptäcktes...
Storebrors hörsel koll gick sisådär. Antagligen är det förkylningen och nerverna som spökar så vi ska göra om den om några veckor.
Lillebror klarade sin koll med bravur. Han fick träffa samma läkare som upptäckte att hans prickar inte var helt ofarliga. Kul att få tacka för uppmärksamheten!

Sedan har det varit stor shopping dag med hela familjen!!!

Nytt bistro set till altanen. Blommor till bron. Ska chansa på att penséer håller för natt kylan, hoppas hoppas!
Skor till både mig och stoerbror, från olika affärer. Detta tillsammans med lunch på Mc Donalds borde väl göra en heldag... Men vi har dessutom bytt till sommardäck på bilen, varit ute och lekt och tvättat bilen.

Det känns som att vi verkligen förtjänat att mysa ihop oss lite framför tv:n nu så natti natti...
">

Kommentarer

Postat av: susanne

Publicerad 2009-04-21 15:53:04

Hej,

Såg att du har skrivit i min dotters blogg mariacpersson.blogg.se

Det verkar vara en hel del barn nu som drabbas av ITP, hoppas er lillebror kommer att hämta sig från sjukdom, men det verkar ju positivt iom att han svara på Kiovig. Lilla Albin har ju fått det och cortison och gjort två benmärgsprov men vi vet ju iaf att det inte är annat än ITP så det känns bra. Och alla inom familjen har ju lärt sig att leva med sjukdomen fast det har varit kaos. Min dotter och hennes man har gått igenom det mest fruktansvärda man kan göra när man har barn. Hoppas att statistiken kan tala för att lillebror blir bra vi håller tummarna för honom och er familj!



/Susanne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela