småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Nu har värmen kommit!

Publicerad 2009-04-24 21:14:54 i Allmänt,



Har jobbat i två dagar. Idag var det lite tungt att stå inne och se alla sommarklädda människor som njöt av värme och sol. Det var till och med de som hade shorts!!! Jo, det är fortfarande snö på gräsmattan men nu försvinner den snabbt... Jag är ledig i morgon men sen har jag lovat att hoppa in extra på söndag. Vad gör man inte när det är ett evigt vabbande. Allt för att väga upp lite i månadsskiftet. Imorgon blir det utflyktsdag med killarna. Vi ska iväg på mässa, hoppas vi pallar med att jaga tre vildar där.

Förutom det vackra vädret kom lönespecen, lönen med för den delen. Alltid lika skoj. Denna månad fanns lönehöjningen med också, inte illa. Tyvärr känndes den inte med alla vab avdrag. Blir kanske bättre sen. Nu har de lagt om i lönerna ändå, och inte till det bättre. Jag har blivit av med en hel del OB som ska ges i ledig tid istället. All 50 % och en hel del 100% också DET känns!!! Ska nog titta närmare på det och räkna lite på vad de sysslar med. Det vore en sak om jag kände av den lediga tiden men det gör jag inte, snarare tvärt om.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela