småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Fel info...

Publicerad 2009-04-07 13:30:32 i Allmänt,

Jag blir faktiskt lite less på doktorer idag... Igår ringde en läkare från barnkliniken för att tala om hur det var med lillebrors blodprov. Han sa åt mig att vi skulle ta nytt prov idag. Jag repeterade vad han sa men använde ordet tisdag istället för imorgon... Vi stressade på för att lämna storebror hos dagmamman och jäktade iväg till sjukhuset, 2,5 mil bort!!! Efter en stund kommer en sköterska och säger att det inte blir någon provtagning för läkaren har skrivit torsdag i journalen, inte tisdag...
5 mil totalt i helt onödig körning, bensinen är ju verkligen gratis just nu... Plus en massa onödig stress för hela familjen och en timme, nästan en och en halv, som lillebror och jag hade kunnat göra något skojigare än att sitta i bilen och i ett väntrum på sjukhuset.

Visst, jag är glad att han slapp bli stucken idag också, men jag blir less på att få fel info!!!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela